Najbolji Vicevi Polovni Motori Oglasi Beograd Novak Djokovic Kupi Prodaj Aukcija Kupujem

Hallo Blog - Teme naše svakodnevnice

Kako sam pobedio drogu

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 19:45

Intervju sa Bivsim narkomanom, koji javno iznosi sve ono sto nosi sa sobom jedan narkomanski zivot. Decko opisuje celokupan put kroz koji prolazi narkoman, opisuje o nacinu kako se postaje narkoman, prica o dejstvu droge( osecanja kako telo reaguje na razne droge, pa do posledica koje droga donosi), i na kraju opisuje svoj put izlecenja, nakon desetogodisnjeg lutanja kroz svet narkomanije.

Video je veoma koristan, kako za one koji imaju ovaj problem, tako i za one koji su u opasnosti od da zalutaju u kandzama droge.

Lecenje narkomanije-lecenje droge


Kokain-iskustva mnogih narkomana

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:30

Video snimak koji nam otkriva mnogo toga o uticajima ove supstance. Iskustva mnogih "uzivaoca" kokaina.

Zasto se koristi ova supstanca, kada se zna da je smrtno opasna?

Kako se osloboditi zavisnosti?

U cemu je smisao zivota?


Optimizam koristi za srce

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:42

Žene koje osećaju beznađe izloženije su srčanim bolestima, tvrde američki naučnici sa Univerziteta Minesote. Ustanovili da optimizam može da predstavlja prevenciju od ovih bolesti.

sreca-v.jpg

Osećanje beznađa kod žena povećava rizik od šloga, ustanovili su američki stručnjaci sa Univerziteta Minesote.

Inače zdrave žene, koje hronično osećaju beznađe, češće imaju naslage u vratnim arterijama koje mogu da izazovu šlog, a veruje se da su izloženije i srčanim bolestima.

Mnoge studije su dovodile u vezu depresiju i povećanu sklonost srčanim oboljenjima, a neke su ukazale da optimizam može da predstavlja i prevenciju od ovih bolesti.

Američki tim, međutim, nije želeo da se bavi depresivnim ženama (kod kojih postoji opštiji problem sa spavanjem, apetitom i ukupnim raspoloženjem) nego samo onima koje tokom dužeg vremena osećaju beznađe.

U njihovom istraživanju je učestvovalo 559 žena, prosečne starosti 50 godina, koje nisu patile od kardiovaskularnih bolesti niti su imale povišen pritisak. Eventualno beznađe ispitanica mereno je upitnikom o budućnosti i ličnim ciljevima, dok je kontrola zdravlja uključivala i proveru debljine vratnih arterija uz pomoć ultrazvuka.

Utvrđeno je da su arterije deblje u proseku za 0,02 mm kod onih žena koje su izrazile beznađe u pogledu budućnosti i realizacije ličnih ciljeva. To predstavlja medicinski značajnu razliku, čak i kada se u obzir uzmu i drugi rizični faktori kao što su godine, rasa, prihodi i slično.

Rukovodilac studije Suzan Everson-Rouz ističe da su nužne dodatne studije koje bi otkrile do kakvih psiholoških promena dolazi kod žena koje osećaju dugotrajno beznađe i kako te promene deluju na organizam.

Dodatna isptivanja mogla bi da uključe i praćenje nivoa kortizola, poznatog kao "hormon stresa".

"U svakom slučaju, žene koje tokom dužeg perioda osećaju beznađe, trebalo bi da znaju da to može loše da deluje i na njihovo fizičko zdravlje i da traže pomoć",  apeluje Everson.


Jabuke

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 16:41
JABUKE

Još jedno voce u nizu cija je funkcija procišcavanja nezamenljiva je jabuka. Bogata je pektinom koji deluje na osecaj sitosti i povoljno deluje na sistem za varenje, pa se iz tog razloga jabuka smatra najboljom dijetalnom namirnicom. Od njenih plodova priprema se jabucni ocat koji je, pomešan s medom i vodom, okrepljujuce sredstvo za organizam, a korišcena je i kao narodni lek. Od nje mogu da se prave i cajevi za lakši san, protiv umaranja, glavobolje, migrene i upale grla. Najcešce se jede sirova, ali može da se skuva za kompote, marmelade, džemove i da se cedi za sokove.


Hrana za energiju

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:59

Hrana za energiju


Ukoliko se osecate tromo, namirnice bogate proteinima mogu da podignu vaš energetski nivo da željenog nivoa. Proteini, kojih u velikim kolicinama ima u mesu, mleku, ribi, soji i mahunarkama, snabdece mozak tirozinom koji ce se potom pretvoriti u dopamin i epinerfin. U roku od nekoliko sati osecacete se energicno. Ipak, imajte na umu da proteinski obrok nije dobro konzumirati pre spavanja, jer bi u tom slucaju san mogao da izostane. Namirnice protiv depresije Ukoliko želite da se opustite i smirite, sastavni deo vašeg jelovnika trebalo bi da budu ugljeni hidrati - testenina, povrce bogato skrobom, ovsene i druge biljne pahuljice, kao i integralna peciva. Ugljeni hidrati povecavaju apsorpciju triptofana koji se u mozgu pretvara u serotonin (hormon zadovoljstva). U roku od pola sata nakon ovakvog obroka, osecacete se smireno i opušteno. Medutim, ne deluju svi ugljeni hidrati isto na opuštanje. Najbolje je konzumirati kompleksne ugljene hidrate (cele žitarice i njihove proizvode koji ukljucuju integralne pekarske proizvode, integralnu testeninu i pirinac). Kompleksni ugljeni hidrati se duže vare i tako omogucavaju stalnu cirkulaciju serotonina telom.


Kako sam pobedila rak

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:09

Emisija je dobra za svakog da je pogleda,a ne samo za one koji boluju od ove bolesti. Ne propustite priliku da naucite nesto novo!


Pubertet

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:57
Pubertet predstavlja period velikih promena i traje nekoliko godina. U pubertetu se menja telo, toliko da ti može izgledati strano i nepoznato, a menjaju se i tvoja osecanja, kako o tebi, tako i o osobama koje te okružuju.  (Dalje)

Govorite o svojim osecanjima i osecacete se bolje

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:53
Govorite o svojim osećanjima i smanjićete tugu i ljutnju potvrdjuje najnovije američko naučno istraživanje mozga.Ovo potvrdjuje već poznato iskustvo da u razgovoru sa psihoterapeutom ili sa nekim pred kim se otvorimo i budemo iskreni, učini da se posle toga osećamo mnogo bolje.  (Dalje)

Kako do zdravog zivota

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 15:34
Da bismo smo sprečili pojavu bolesti i uklonili rizik, treba voditi zdrav život uz urednu i uravnoteženu ishranu. Istraživanja su pokazala da je važno ograničiti unos masnoća (posebno zasićenih, životinjskih) i šećera. Treba jesti živinsko meso, ribu, što više mahunarki i svežeg voća i povrća.
Osim toga:

1. Što raznovrsnija hrana
2. Što više kretanja i redovnih vežbi (bar pola sata svaki ili svaki drugi dan)
3. Težina u granicama normale
4. Što više integralnih žitarica (integralna testenina, pirinač i hleb), a izbegavati rafinirane (belo brašno, glazirani pirinač...)
5. Što manje životinjskih masnoć a (puter, pavlaka, svinjska mast, suvomesnati proizvodi, žumance, sirevi i punomasno mleko), šećera i slatkiša
6. Umesto masti, putera, margarina i nezdravih ulja - maslinovo ulje
7. Manje soli, a više začinskih trava
8. Ribom i belim živinskim mesom zamenite crveno
9. Bez alkohola,ali ako bas ne mozete bez budite umereni, uglavnom crveno vino (ali ne više od jedne čaše dnevno u toku glavnog jela)
10. Barem dva puta nedeljno mahunarke (sočivo, boranija, pasulj, grašak)
11. Više voća i povrća, i to najbolje svežeg, sezonskog
12. Izbegavati zagorele delove pržene i pečene hrane i ne često roštilj
13. Lako kvarljivu hranu odmah pojesti ili zamrznuti
14. Odabrati najzdravije načine za pripremanje hrane: kuvano, kuvano na pari, dinstano ili pečeno u rerni u sopstvenom soku


Aktivni sastojci
Gde se nalaze
Leukopen (karotenoid) Paradajz
Tokoferol (vitamin E) Bademi, lešnici, maslinovo ulje
Askorbinska kiselina (vitaminC) Sok od pomorandže i limuna, paprika i krompir
Ergosterol (vitamin D) Tunjevina, riba sabljarka, inćun
Indol 3-karbinol (indol) Prokelj, karfiol
Resveratol (polifenol) crno groždje, smokve i šipak
Oleinska kiselina (nezasićena masna kiselina) Maslinovo ulje
Izoflavonoidi (fitoestrogeni) Soja, pasulj, grašak, sočivo, bob, žitarice sa celim zrnom: zob, pšenica, ječam, seme bundeve, suncokreta, lana, beli luk, susam crni luk, šargarepa ,biljna ulja, uključujući maslinovo

Čips opasniji od cigarete


Svetska zdavstvena organizacija nedavno je alarmirala javnost otkrićem: masna pržena hrana poput čipsa, prženih krompira i nekih pr- ženih žitarica može da izazove rak. U hrani bogatoj ugljenim hidratima pronašli su veliku količinu akrilamida, izazivača raka. Slična ispitivanja obavljena su u Norveš koj i Velikoj Britaniji čija je Agencija za standard hrane (FSA) potvrdila da je količ ina akrilamida u prženoj hrani poput čipsa ili prženog krompira od 17 do 350 puta veća od preporučene!
izvor: časopis za zdravlje i lepotu VITA


Pusenje ili zdravlje-izbor je vas

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 13:03

Poznati pisac Bernard Šo svojevremeno je rekao da su najlepše stvari u životu ili protivzakonite, ili nemoralne, ili škode zdravlju. Tako je i s pušenjem. Prvi izveštaj o štetnosti duvanskog dima objavljen je sada već daleke 1950. godine u "Britiš medikal žurnalu", a urađen je na osnovu ispitivanja pacijenata koji boluju od karcinoma pluća. Otkrilo se da je pušenje jedan od glavnih faktora rizika koji se nadmoćno izdvojio iznad svih ostalih.  (Dalje)

Uticaj cigareta na telo

zdrav zivot ili — Autor hallo @ 12:52
Duvan najpre deluje na srce (kardio vaskularni sistem), izazivajuci njegov ubrzan I nepravilan rad. On, takode, dovodi do stezanja krvnih sudova, pa dugotrajno uzimanje velikih kolicina moze dovesti do srcanih oboljenja, koja se nekada mogu zavrsiti I smrcu, usred srcanog infrakta.  (Dalje)
Glavna strana
.
.
.
Korisni linkovi:
.